Drei..Zwei..Eins..Here we go!! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Sigrid Kranenburg - WaarBenJij.nu Drei..Zwei..Eins..Here we go!! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Sigrid Kranenburg - WaarBenJij.nu

Drei..Zwei..Eins..Here we go!!

Door: Sigrid

Blijf op de hoogte en volg Sigrid

03 November 2015 | Nederland, Amersfoort

Ja! Over drie dagen is het zover!
Vrijdagavond stap ik op de trein naar Zell am See/Kaprun om zaterdag 7 november te starten met de duale anwarter opleiding. Als Die-Hard wintersporter wilde ik altijd al van mijn hobby mijn beroep maken en na mijn afstuderen afgelopen zomer was dit dan ook een logische keuze.

Na een falende sollicitatiereeks als fysiotherapeut heb ik toch op maandag 5 oktober maar eens naar Snowlife gebeld, zouden er nog wat skileraar vacatures zijn? En inderdaad, bij de Alpin Skischule in Saalbach-Hinterglemm was er nog plek! In een van mijn favoriete skigebieden waar ik samen met mijn familie zo'n 15 jaar lang op wintersport geweest ben, zeker geen onbekend gebied dus!

Meteen de knoop maar doorgehakt dus en mezelf ingeschreven bij Snowlife. Volgende uitdaging: kan ik nog wel een beetje skien?! Als 4 jarige ben ik begonnen met skien maar op m'n twaalfde heb ik de ski's aan de kant gezet en plaats gemaakt voor het snowboard. Afgezien van wat avond-skien tijdens de wintersport heb ik de ski's de afgelopen 10 jaar dan ook weinig aangeraakt. Tijd voor actie dus want de introdag was al op zaterdag!

Woensdag 7 oktober, een dagje Bottrop.
Wat ik de afgelopen jaren (gelukkig) vergeten was, is het genot van het aantrekken van skischoenen.. AU! Vergeleken met mijn snowboardschoenen, ook wel mijn pantoffels genoemd, was dit toch nèt even wat anders! Maar goed, daar wen je vast weer snel aan (hoop ik).
En dan.. de ski's aan. Na wat onhandig gewaggel met mijn ski's en skistokken heb ik het voor elkaar gekregen om de piste zonder blessures te bereiken (het scheelde niet veel), en mijn ski's aan te trekken.
Al snel merk ik dat als je eenmaal de ski's aan hebt je het bewegen op ski's al weer snel doorhebt (al voelen de eerste paar meters nog als een echte beginner). Na een paar bochten gedraaid te hebben valt het me hartstikke mee! Hebben al die skillessen in mijn kinderjaren tóch nog zin gehad (vooral mijn ouders zullen daar blij mee zijn, hihi). Na een paar aanpassingen aan mijn techniek komt het skigevoel al weer een beetje terug en na een aantal afdalingen ziet het er helemaal niet zo verkeerd uit. Missie geslaagd!
En nou maar hopen dat mijn niveau een beetje aansluit bij de rest van de aanstaande skileraren die ik die zaterdag zal gaan ontmoeten..

Zaterdag 10 oktober, introdag!
Skispullen de auto in en op naar Zoetermeer!
Na aankomst aanmelden, een kopje thee erbij pakken en net als alle anderen een beetje ongemakkelijk wachten op het begin van de introdag. Gelukkig hebben we allemaal iets gemeen: we zijn wintersportliefhebbers en hebben allemaal super veel zin in aankomend seizoen. Genoeg om over te praten dus en dat blijkt uit het enthousiaste geklets in de hal.
Dan allemaal de zaal in om te luisteren naar de presentatie met alle informatie die we nodig hebben als aanstaande skileraren. Tussendoor nog even wat duits oefenen, wat altijd prettig is met mensen die je net hebt ontmoet ;), en het was alweer tijd voor de lunch.

Na een lekker kaiserbroodje, een flesje Almdudler en wat geklets met de rest van de aanstaande skileraren maken we ons klaar om de piste op te gaan. Op de piste aangekomen worden we ingedeeld in groepen en horen ik en 7 (?) anderen bij Coen, onze skileraar die dag.
We begonnen met een namen spelletje ("Ik ben Sigrid en ik gooi de handschoen naar ..."), daarna een warming up, gevold door de eerste skioefeningen. De moeilijkste oefeningen vond ik, die ik uiteraard zelf had veroorzaakt, het opstaan op een vlak oppervlak met ski's aan maar zonder stokken: wat een gestuntel!

Na wat glijden, remmen in de pizzapunt, vliegtuigje spelen en de eerste bochten maken vertrokken we naar de skilift om wat "echte" afdalingen te proberen. Als vanouds, in een treintje achter Coen aan, gingen we de piste af. Onderdelen zoals Kurve in Pflug, Karven Grundstuffe en karven (het ziet er allemaal makkelijker uit dan het is) werden geoefend om vervolgens nog te werken aan onze eigen skitechniek.
Voor iemand die al een jaar of 10 niet op de ski's had gestaan viel het me allemaal nog redelijk mee afgezien van het feit dat ik helemaal kapot was aan het eind!
Uiteraard werd de dag afgesloten in de apres ski bar, want ook dat moet geoefend worden ;).
Al met al een super leuke dag maar wel slopend :P

In de weken daarna heb ik nog een dagje skihal gedaan om nog aan mijn techniek te werken, veel duits geoefend en verdere voorbereidingen getroffen voor mijn reis naar Oostenrijk.

Nog drie nachtjes slapen en dan eindelijk richting Kaprun!

Ik hou jullie op de hoogte ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sigrid

Actief sinds 03 Nov. 2015
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 1016

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 31 Maart 2016

Sigrid in Hinterglemm

Landen bezocht: